Canvas Waardepropositie wethinknext

Published Oct 11, 20
6 min read

Wat Is Samenwerken we think next

Samenwerking Team Verbeteren wethinknext.comSamenwerking Team Verbeteren

Je zou bijvoorbeeld de segmenten kinderen, jongeren en volwassenen kunnen maken. Maar ook voetballiefhebbers, racefanaten en Schaak-aholics. Ook hier zijn de mogelijkheden weer eindeloos dus is het belangrijk dat je keuzes maakt die aansluiten bij het geformuleerde doel in stap 1. Per klantsegment kan je dan vervolgens een persona maken.

Samenwerken Of Samen Werken we think nextScrum Trello we think next

Door op deze wijze te werken kan je gericht onderzoeken hoe bepaalde klanten zich gedragen en welke keuzes ze maken. Het is het beste om binnen de segmenten te zoeken naar ‘de extremen’. samenwerking team verbeteren. Als je bijvoorbeeld het gedrag van bioscoopbezoekers wil onderzoeken zou je kunnen kiezen voor een vrouw van 85 die met haar hond bij de bioscoop aankomt om een filmhuisfilm te bekijken (een team wethinknext).

Hierdoor krijg je de belangrijkste keuzes in beeld. Als iets goed werkt voor een vrouw van 85, is het aannemelijk dat dit ook goed werkt voor een vrouw van 65 of 75 jaar. samenwerking team verbeteren. Om meer te weten te komen over hoe je persona’s kan maken kun je ons artikel over Empahty Maps lezen..

Heb jij hem al? Die contextual-data-driven-omni-channel-end-to-end-digital-customer-journey-to-purchase-influencer-buyer-persona-content-marketing-strategie? De buzzwords volgen elkaar in rap tempo op - samenwerking team verbeteren. Sinds de opkomst van social, lijkt dat ook wel steeds sneller te gaan. En als dat nu ook zou betekenen dat alles veel beter zou zijn dan voorheen, dan nam ik dat voor lief. Helaas is niets minder waar.

Het Marketingfacts Jaarboek is het meest actuele handboek over de staat van online marketing in Nederland anno nu. Het boek helpt je als marketeer te bepalen welke middelen je inzet en met welke doelstellingen. Lees er meer over of bestel 'm nu! We kennen ze allemaal, die verhalen van vastgelopen klanten in een web van onduidelijkheid, onwil, onmacht en vooral onbegrip.

In één keer goed lijkt teveel gevraagd. En dan zijn er nog de talloze e-mails die niet worden beantwoord en beloftes die niet worden nagekomen. Zoals geld dat na een opzegging alsnog word afgeschreven, cadeau-abonnementen van een jaar, die daarna toch automatisch worden verlengd, handleidingen die onbegrijpelijk zijn, kleine lettertjes in voorwaarden die niemand leest, ze zijn nog altijd schering en inslag.

Scrum Trello

Misschien is het 'voor de aankoop' beter? Dat zou je verwachten. samenwerking team verbeteren. Maar waarom dan die situaties waarin je wekenlang 'gevolgd' wordt op het web door de sneakers die je net hebt gekocht, ieder YouTube-filmpje voorafgegaan wordt door dezelfde pre-roll van de laatste Fast & Furious-film waar je echt nul komma nul interesse in hebt en de aanbieder van een health-track-app maar blijft adverteren in je timeline, terwijl je de app allang hebt geïnstalleerd.

Het is slikken, of stikken. Ondertussen haken steeds meer mensen af. Ze worden eerder geïrriteerd, omdat de bol. com-en en Coolblue-s van deze wereld het wel voor elkaar krijgen, maar de kabelaars, banken & verzekeraars en energiereuzen niet. Mensen negeren de advertenties, klikken de boodschappen weg, kijken in plaats daarvan in hun timelines en appen met hun vrienden of bingewatchen House of Cards onderweg naar het werk in de trein.

Nee, in de data-driven-digital-age is er nog behoorlijk weinig echt verbeterd aan die customer journeys, of beter gezegd, aan de ervaringen van de klant op zijn reis. Het lijkt er vooral drukker en veel minder overzichtelijk van geworden. En dat terwijl we het wel allemaal heel goed lijken te weten.

Nu weet ik als geen ander hoe lastig het is om het goed te krijgen. Zeker in bedrijven die wat groter zijn en al wat langer bestaan. Maar ook kleinere bedrijven en pure-digital-players doen het niet automatisch geweldig. Het blijkt gewoon niet zo gemakkelijk om jezelf te verplaatsen in de klant.

Anderen komen niet verder dan processen optimaliseren en vergeten zich af te vragen waarom deze processen er überhaupt zijn. Wat voegt het toe? Of we bekijken de wereld niet van een afstand, maar met een ingezoomde telelens naar een heel klein stukje ervan om vervolgens verwoede pogingen te doen dat kleine stukje steeds beter te maken.

De wortel van het probleem is natuurlijk dat de meeste dingen die we doen, erop gericht zijn om onze bedrijfs-/organisatiedoelstellingen te realiseren in plaats van die van de klant. Zelfs als het over klantenservice gaat. Bedrijven hebben ook maar in hele beperkte mate door dat het zo niet langer kan, op de oude manier.

Samenwerken Of Samen Werken wethinknext.com

Ze willen graag geloven dat tv-kijken niet veranderd, dat er alleen maar 'anders kijken' bij komt, niet dat het af gaat van het 'oude kijken'. Ze willen graag geloven dat ze tot in de eeuwigheid conversies kunnen optimaliseren met A/B-testen aan het einde van de funnel, terwijl het aan het begin ervan op droogt.

Niets is natuurlijk minder waar. Hoe lang heeft de muziekindustrie zijn oren gesloten voor wat iedereen aan het doen was? Hoe lang duurde het voordat Kodak zich realiseerde dat er niemand aan de poorten van hun markt stond te rammelen, omdat ze druk bezig waren een nieuwe te creëren? Hoe lang duurt het nog voordat jij door hebt dat marketingcampagnes op tv met een doorvertaling naar online geen zin meer hebben? Hoe lang nog voordat je inziet dat er zo veel aanbieders zijn in deze global marketplace dat conversies blijvend zullen teruglopen en de kosten van acquisitie maar blijven stijgen? Hoe lang nog voordat jij en jouw organisatie inzien dat het tijd is voor een nieuwe aanpak? Deze nieuwe aanpak begint met een nieuwe mindset.

Samenwerken wethinknext.comScrum Trello we think next

Een die zich laat leiden door de behoeften en gedragingen van klanten én wanneer het spannend wordt, de keuze maakt voor de klant, in plaats van voor zichzelf. Dat is natuurlijk veel makkelijker gezegd dan gedaan (samenwerking team verbeteren). samenwerken team wethinknext.com. Het begint wel met een hele simpele vaststelling: we zullen veel, veel, veel meer empathie moeten hebben voor de klant.

Begrijpen wat haar doelen zijn in het leven en daar een substantiële bijdrage aan leveren. En dat op een manier die beter aansluit dan de manier van ieder ander. Want als je het verschil niet maakt, ziet niemand wat je doet. Deze nieuwe mindset komt er niet vanzelf en is mijns inziens ook nooit af.

Voor velen een onneembaar bastion. Het is in mijn ervaring dan ook beter beide te zien als iets wat zich continu ontwikkeld dan als iets wat duidelijk en af moet zijn, voordat je de volgende stap kunt zetten (wat is samenwerken). Beide zien als iets wat in permanente beta is, helpt enorm want in permanente beta kun je lekker aan de slag, zonder dat je het helemaal hebt uitgedoktert.

Je begrijpt door het het te ervaren. Je stelt bij door het nog een keer te proberen, maar dan anders. En terwijl je ermee bezig bent, sluiten anderen aan, misschien wel klanten, en nemen je enthousiasme en de succesvolle stukken over om er vervolgens een nieuw stukje aan te leggen.

Belang Van Samenwerken we think next

En zo wordt een nieuwe nieuwe mindset en cultuur gecocreëerd. Maar goed, laten we niet te snel op de zaken vooruit lopen. Laten we gewoon beginnen met klanten beter proberen te begrijpen. En daarvoor is inzicht in de customer’s journey een ontontbeerlijk startpunt. Dat inzicht is niet alleen handig en wenselijk om bijvoorbeeld processen te verbeteren, maar kan je ook helpen je commerciële en contentstrategie te optimaliseren, nieuwe proposities te ontwerpen etcetera.

Navigation

Home

Latest Posts

Customer Journey Touchpoints

Published Nov 28, 20
6 min read

The Customer Journey

Published Nov 25, 20
6 min read

Betekenis Waardepropositie

Published Nov 19, 20
6 min read